. . . de marketing in alb si negru

 

 

câteva vorbe despre noțiunile de marketing pe care toate lumea le știe

  fără să fi citit vreodata ceva de specialitate . . .

Sloganul care te intimidează

Sloganul care te intimidează

Se întamplă uneori în viață ca unele lucruri să iasă din prima, natural (sau organic cum ar zice un „google specialist”), fără să le forțezi, fără să le tot bibilești sau răsucești. Alteori, deși clientul cooperează și toate condițiile sunt întrunite,  treaba iese foarte chinuit. Cam ca chefurile improvizate care ies pline de haz și rămân de pomină, „față cu reacțiunea” plictisitoarelor evenimente dinainte și minuțios planificate… Nu știu dacă e copiat sau e rodul unei minți creative, dar...

read more
„teasing campaign” sau ultima fiță în  hipstereala noastră zisă marketing

„teasing campaign” sau ultima fiță în hipstereala noastră zisă marketing

Mă lovesc de la o vreme din ce în ce mai des de intrebări legate de campaniile pe Facebook, Instagram, uneori și TikTok… Toate cererile încep cu „teasing campaign”! „Păi, nu ne faceți și niște teasing?” mă întreabă directoare de la marketing. Îi raspund simplu: NU ! Sau cel putin : nu la ce inteleg unii a fi „teasing campaign pe Instagram”. Și văd pe fața ei cum mintea îi procesează ceva de genul: ăștia nu sunt buni, nu știu marketing! În timp ce într-a mea se reîncarcă o concluzie trasă de...

read more
Imaginea brand-ului

Imaginea brand-ului

Imaginea brand-ului sau a mărcii Majoritatea strategiilor de comunicare se bazeaza pe înțelegerea imaginii brand-ului. Imaginea brand-ului trebuie să exprime caracteristicile fizice ale produsului, întrebuințările lui sociale, caracteristicile acorporale în termenii nevoilor normale și ale comportamentului uman. Imaginile nu sunt întotdeauna inerente brand-ului, dar în schimb sunt asociații de calități realizate de către oameni. De-a lungul anilor mărci ca țigaretele Marlboro, autovehiculele...

read more
3 definitii ale Marketingului,

3 definitii ale Marketingului,

In literatura de specialitate, ca si in practica economica, termenului de marketing ii sunt atasate mai multe acceptiuni. In caracterizarea marketingului de regula se ia ca punct de plecare definitia formulata de AMA – American Marketing Association, potrivit careia prin marketing se intelege : „realizarea activitatii economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator sau utilizator.” Aceasta definitie este una vizibil tributara vechii orientari a...

read more
Strategia de piață

Strategia de piață

Ponderea ei a crescut foarte mult in urma mutatiilor ce au avut loc in mediul economico-social. Strategia de piata indica atitudinea si conduita intreprinderii fata de tendintele evolutiei pietei. Prin transpunerea ei in practica, aceasta strategie stabilita in mod rational, trebuie sa conduca la un sistem adecvat de raporturi intre firma si piata, capabil sa fructifice a potentialului intreprinderii si a oportunitatilor pietei. Ea va trebui sa inmanuncheze toate functiile marketingului: a)...

read more