Mă lovesc de la o vreme din ce în ce mai des de intrebări legate de campaniile pe Facebook, Instagram, uneori și TikTok… Toate cererile încep cu „teasing campaign”!

„Păi, nu ne faceți și niște teasing?” mă întreabă directoare de la marketing.

Îi raspund simplu: NU !

Sau cel putin : nu la ce inteleg unii a fi „teasing campaign pe Instagram”.

Și văd pe fața ei cum mintea îi procesează ceva de genul: ăștia nu sunt buni, nu știu marketing! În timp ce într-a mea se reîncarcă o concluzie trasă de multișor: că acest tip de campanie e doar un „must-have” din lumea hipsterilor, NEnegociabil pentru mine. Deh, om de marketing de școală veche…

Aceste  „teasing campaign” ar trebui sa semene cu  vechile campanii de publicitate ce luaseră avânt prin anii ’20 în presa scrisă din SUA. Dar mediul de publicitate s-a schimbat. Ahh, corrrect…au primit o etichetă, să pară „fresh&smart” și degrabă aducătoare de rezultate!

 În 90% din cazuri sunt în afara unui plan de marketing corect fundamentat.

 Dar mai ales in afara bugetului de multe ori înca “nebugetat”.

  Păcat că în publicitate nu le poți demonstra contrariul, în baza unei probe, ca în inginerie…Nu poți face experimente pe acelasi public: să derulezi un tip de campanie, măsori rezultatele, apoi vii cu alt tip pe același public și măsori rezultatele, iar în final faci o analiză și vezi cine a avut dreptate…

   Fiindcă publicul devine confuz în privința produsului comunicat, iar rezultatele pot fi dezastruoase!

Dar îi poți supune chiar pe directoarea de marketing sau patronul care îți cer „teasing campaign”, fără ca măcar să aibă bugetul de publicitate stabilit, unui experiment. Repetă-le sacadat, măcar vreo două minute: „desigur, luăm în calcul orice, veți avea cele mai bune rezultate”. Măcar pentru că, dacă rezultatele campaniei pe care și-o doresc nu se vor regăsi în vânzări, vor da vina pe agenția ta, că „nu se pricepe”. După ce se enervează și îți vor cere să te oprești sau chiar să părăsești încăperea, explică-le că, de fapt, ăsta e efectul „teasing”-ului ce-l fac unii frumos împachetat in “teasing campaign on social media” asupra publicului.

Ar fi de aflat scopul pentru care se făcea acum 100 de ani tipul ăsta de campanie și cel care îl readuce drept invenție genială pe piața de azi. Dar mai degrabă ca studiu socio-psihologic… Eu, unul, zic că piața va supraviețui acestui „must-have” experimentalo-hipsteresc.

 Și o va duce chiar mai bine după restabilirea locului acestuia!

*imaginea este un afis reclama la bere Guiness, luat de Pinterest.